Ανακοίνωση Σ.Φ. Π.Α.Ο.Κ.:

Όποιος εξακολουθεί και στηρίζει την κυβέρνηση, είναι εχθρός του Π.Α.Ο.Κ.

Πρόγραμμα S. L. 2022-23:

"1η Αγωνιστική Π.Α.Ο.Κ. - Παναιτωλικός"

Γήπεδο Τούμπας

Η Ιστορία του Ναού..

Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Γιώργος Δώνης:"το σημαντικότερο όλων είναι η φιλοσοφία, όχι το σύστημα"



Ο Γιώργος Δώνης έδωσε συνέντευξη από την Ολλανδία και είπε πολλά και ενδιαφέροντα.Αναλυτικά όσα δήλωσε:

Για την φόρμουλα που απαιτείται στο αγωνιστικό κομμάτι: "Δεν είναι θέμα προπονητή, είναι θέμα ομάδας. Ήταν δύσκολο στη Λάρισα ή στον Ατρόμητο, γιατί πρέπει να αλλάξεις μία νοοτροπία για να δημιουργήσεις μια αποτελεσματική ομάδα. Σε μία ομάδα πρωταθλητισμού όπως ο ΠΑΟΚ, η νοοτροπία αυτή υπάρχει πάντα. Υπάρχει ένας μύθος. Πολλοί λένε πως οι ομάδες που έχω αναλάβει, αφομοιώνουν αυτά που
θέλω και παίζουν καλό ποδόσφαιρο, μετά από έξι ή οχτώ μήνες. Στον Ατρόμητο όμως, από την προετοιμασία και μετά, άσχετα με το πόσο αποτελεσματική ήταν η ομάδα, ο τρόπος που έπαιζε ήταν εντυπωσιακός. Το ίδιο συνέβη και με τη Λάρισα. Όχι στη Β΄ Εθνική, αλλά στην Σούπερ Λίγκα".
Για τους λόγους που είπε το "ναι" στον ΠΑΟΚ: "Καταρχήν, είχα αποφασίσει να κάνω ένα διαφορετικό βήμα στην καριέρα μου. Δεν το κρύβω πως προτεραιότητά μου ήταν το εξωτερικό, ακόμα και με λιγότερα χρήματα. Οι συγκυρίες όμως και η κατάσταση στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο, δεν ευνοούν έναν Έλληνα  προπονητή. Για την Αγγλία που ενδιαφερόμουν, τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περίμενα. Είχα δύο προτάσεις από ομάδες εκτός Ευρώπης, αρκετά δελεαστικές οικονομικά και προτάσεις από την Ελλάδα. Αυτό που μέτρησε τελικά, από την πρώτη φορά που συναντήθηκα και μίλησα με τον πρόεδρο, είναι το πόσο με ήθελε στον ΠΑΟΚ, το πόσο με πίστευε και το όραμα που έχει για τον ΠΑΟΚ. Είναι θέματα που παίζουν σημαντικό ρόλο σε μία απόφαση".
Για το αν μοιράζεται με τον Ζήση Βρύζα ένα κοινό όραμα: "Αν δεν είχαμε ένα κοινό όραμα, δεν θα έπαιρνα ποτέ την απόφαση να έρθω στον ΠΑΟΚ. Σαν άνθρωπος, έχω ξεπεράσει κάποια πράγματα. Δεν έχω πλέον το ψώνιο να είμαι προπονητής σε μεγάλη ομάδα. Όλοι οι άνθρωποι έχουν βέβαια φιλοδοξίες, αλλά έχω ξεφύγει από αυτή τη λογική. Θέλω να ευχαριστιέμαι τη δουλειά μου, να έχω καλή συνεργασία με τους συνεργάτες και τους παίκτες μου, να υπάρχει κοινό πλάνο με τη διοίκηση και να προσπαθούμε όλοι με όλες μας τις δυνάμεις να το πετύχουμε".
Για το πλάνο που υπάρχει: "Όλοι στο ποδόσφαιρο κρινόμαστε από τα αποτελέσματα. Ο τρόπος με τον οποίον θα έρθει το αποτέλεσμα, διαφέρει από προπονητή σε προπονητή, από διοίκηση σε διοίκηση. Αν από μένα περιμένει κανείς να θυσιάσω τα πάντα για το αποτέλεσμα, το καλύτερο είναι να πάρει κάποιον άλλο προπονητή. Θέλουμε να παρουσιάσουμε μια ανταγωνιστική ομάδα, η οποία θα έχει μία συγκεκριμένη φιλοσοφία και θα την ευχαριστιόμαστε όλοι. Να εξελίξουμε όλους τους παίκτες μας, νεαρούς και μεγάλους, με τους νεαρούς να αποτελούν βέβαια προτεραιότητα. Να υπάρχει μια σταθερότητα, για να μην μπορεί να πει κανείς πως αυτή η ομάδα δεν έχει οργάνωση ή δεν έχει πλάνο".
Για τις σχέσεις του με τους Βρύζα και Γεωργιάδη: "Πρέπει να διαχωρίσουμε το ότι είμαστε επαγγελματίες από τις φιλικές σχέσεις. Είναι σημαντικό να υπάρχουν άνθρωποι δίπλα σου με τα ίδια χνώτα στο πως αντιλαμβανόμαστε αυτό που θέλουμε να φτιάξουμε. Είναι σημαντικό πάντως το ότι και ο Ζήσης Βρύζας και ο Γιώργος Γεωργιάδης έχουν υπάρξει ποδοσφαιριστές και συμπαίκτες μου.  Με τον Γιώργο ειδικά, ήμασταν πολλά  χρόνια συμπαίκτες και γνωρίζω πως έχουμε τον ίδιο τρόπο που σκεφτόμαστε για το ποδόσφαιρο και το πόσο το αγαπάμε. Στο ποδόσφαιρο βέβαια, υπάρχουν και καλές και κακές στιγμές. Ξέρω πως με αυτούς τους δύο αλλά και όλους όσους με περιβάλλουν, θα με στηρίξουν και στα δύσκολα".
Για τους συνεργάτες του: "Με το τιμ μου, είμαστε μαζί πολλά χρόνια και θα είμαστε και στο μέλλον. Αν μία διοίκηση, δεν θέλει κάποιους από αυτούς, απλά δεν θα πάω σε αυτή την ομάδα, όπως δεν θα ερχόμουν και στον ΠΑΟΚ. Αυτό δεν είναι απειλή. Απλά θέλω στη δουλειά που σκέφτομαι να κάνω, να λειτουργώ με τον καλύτερο τρόπο. Με τρεις από τους συνεργάτες μου, είμαστε μαζί 11 χρόνια. Με τον Μένταν είμαστε λιγότερα, ενώ ο Μαλιαρίτσης επιλέχθηκε τώρα. Έχουμε ξοδέψει πολλές ώρες εργασίας, μελέτης και κούρασης για να δημιουργήσουμε το ασκησιολόγιο μας και ένα πρόγραμμα όπως ακριβώς το θέλουμε".
Για το αν τον ενοχλούσε αν Βρύζας ή Γεωργιάδης έδιναν εντολές σε κάποιον παίκτη: "Όταν θέλω να πάρω μια απόφαση, θα ακούσω όλους τους ανθρώπους που έχω δίπλα μου. Δεν είμαι κομπλεξικός, όμως εγώ θα είμαι αυτός που θα πάρω την απόφαση μιας και έχω και την μεγαλύτερη ευθύνη. Όχι πάντως,  δεν θα με ενοχλούσε".
Για το αν έχει βγάλει κάποια συμπεράσματα: "Μου αρέσει να λέω την αλήθεια. Η εικόνα στην προπόνηση είναι πολύ καλή, όπως και η αφομοίωση αυτών που θέλω. Είναι διαφορετικό όμως το τι γίνεται στην προπόνηση και σε ένα φιλικό παιχνίδι, από το να δεις πως συμπεριφέρονται οι παίκτες υπό κανονικές συνθήκες. Περιμένω να δω τους παίκτες μου σε συνθήκες πίεσης, είτε στην έδρα μας είτε σε σημαντικά παιχνίδια εκτός έδρας. Οι παίκτες μου όμως με έχουν ήδη κερδίσει με τον τρόπο που με συμπεριφέρονται. Αρχικά, ήμουν επιφυλακτικός. Ήξερα ότι θα έλειπαν οι διεθνείς, πως θα έπρεπε να κάνω κάποιες επιλογές νεαρών, ενώ δεν ήξερα και τους ποδοσφαιριστές που βρίσκονταν και πέρσι στην ομάδα. Άλλο να τους βλέπεις στο γήπεδο ως αντιπάλους και άλλο στην προπόνηση. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή είμαστε χαρούμενοι με τον τρόπο που εξελίσσονται οι παίκτες μου, ατομικά και ομαδικά, παρότι είναι ακόμα νωρίς".
Για τις δύσκολες στιγμές που πιθανόν να έρθουν: "Όταν βρίσκεσαι χρόνια σε ένα επάγγελμα, αυτό σε ωριμάζει. Καταλαβαίνεις καλύτερα την πραγματικότητα που υπάρχει στην χώρα μας. Το σημαντικό στο ελληνικό ποδόσφαιρο είναι να μην κοροϊδεύεις τον κόσμο. Αν αισθανθεί πως τον κοροϊδεύεις, θα τον βρεις μπροστά σου. Ακόμα και αν η αλήθεια είναι σκληρή, είσαι αναγκασμένος να την πεις. Είναι προτιμότερο από το να λες πράγματα για να γίνεις αρεστός. Ένας από τους λόγους που επέλεξα τον ΠΑΟΚ, είναι γιατί ήθελα να μπω σε πιο πιεστικές συνθήκες. Θέλω γεμάτα γήπεδα, θέλω ευρωπαϊκούς αγώνες. Η διαφορά άλλωστε μεταξύ των προπονητών και το πώς ανεβαίνεις επίπεδο, έγκειται στο σε ποια ομάδα αντιπροσωπεύεις και εργάζεσαι".
Για το τι δεν θα έκανε από αυτά που έπραξε στην ΑΕΚ: "Η λειτουργία μου στην ΑΕΚ, στον τρόπο δουλειάς δηλαδή, είναι η ίδια όπως και τώρα. Επειδή όμως ήμουν νεότερος και επειδή ήμουν λίγο παραπάνω υπερβολικός και φιλόδοξος, πίστευα πως ό,τι και αν έρχονταν μπροστά μου, θα τα κατάφερνα. Έκανα βέβαια λάθη. Όχι σε ότι αφορά αγωνιστικά ζητήματα. Συνεπώς, τώρα θα λειτουργούσα με διαφορετικό τρόπο σε λειτουργικά θέματα της ομάδας".
Για το πόσο σημαντικός είναι ο Πάμπλο Γκαρσία: "Εξαρτάται πολλές φορές από την ιδιοσυγκρασία του κάθε αθλητή. Έχω συναντήσει ποδοσφαιριστές 20 χρονών, που να μην διαθέτουν την δυναμική και την φυσική κατάσταση που έχει ένας 35χρονος. Εξαρτάται εν πολλοίς από την προπόνηση και την ζωή που κάνει ο κάθε ποδοσφαιριστής. Αυτό θα το διαπιστώσω στην πορεία. Όχι μόνο για τον Πάμπλο, για όλους. Για τον Πάμπλο, όπως και όλους τους παίκτες, η εικόνα που είχα από μακριά είναι διαφορετική από αυτή που βλέπω τώρα. Βλέπω έναν άψογο χαρακτήρα, με ωραίο χιούμορ και έναν άνθρωπο που μπορώ να επικοινωνήσω μαζί του. Είναι σημαντικό για μένα που δέχθηκε να φορέσει το περιβραχιόνιο του αρχηγού. Ούτε εγώ είμαι ο καλύτερος ή ο πιο νορμάλ χαρακτήρας του κόσμου. Αν όμως ένας ποδοσφαιριστής δεν αντιπροσωπεύει τα θέλω μου, όποιος και αν είναι αυτός δεν θα του δώσω το περιβραχιόνιο. Το πόσο θα αντέξει ο Πάμπλο από φυσικές δυνάμεις, θα το δούμε στην πορεία".
Για το αν μπορεί ο Ουρουγουανός να ανταποκριθεί στο 4-4-2: "Πολλές φορές αναφερόμαστε στα συστήματα λες και είναι μαγνητάκια. Αυτό είναι μύθος. Τα μαγνητάκια αυτά πρέπει να μετακινηθούν. Κάποιοι πρέπει να πάνε ανάλογα με το που είναι η μπάλα. Δεν είναι θέμα συστήματος, είναι θέμα αντίληψης. Για παράδειγμα, στο 4-3-3- της ολλανδικής σχολής, οι εξτρέμ παίζουν πολύ πλάγια να μεγαλώσουν το πλάτος του γηπέδου και να παίξουν στο ένας εναντίον ενός. Σε άλλες χώρες, οι πλάγιοι συγκλίνουν προς το κέντρο. Ο Γκαρσία, με την ποιότητα που έχει, μπορεί εύκολα να αγωνιστεί στο 4-4-2, στο οποίο οι γραμμές είναι κοντά και με την άμυνα και με τις πλάγιες γραμμές. Σε οποιοδήποτε σύστημα, οι παίκτες πρέπει να είναι και προπονητές. Επιπλέον, αν κάποιος δεν μπορεί να τρέξει, δεν μπορεί να παίξει. Συνεπώς, πρέπει όλοι να είναι προπονημένοι. Ο κάθε παίκτης, στο 4-4-2, έχει το δικό του ρόλο και συγκεκριμένα τρεξίματα. Άρα είναι περισσότερο θέμα συγκέντρωσης και εξυπνάδας. Αυτά, ο Γκαρσία τα έχει. Μην περιμένουμε ότι ένας παίκτης που μπορεί να παίξει σε ένα σύστημα, δεν μπορεί σε ένα άλλο. Δεν λέω ότι ένας στόπερ μπορεί να παίξει φορ ή το αντίθετο. Λέω ξανά όμως ότι το σημαντικότερο όλων είναι η φιλοσοφία, όχι το σύστημα".
Για τον εργοφυσιολόγο, Θανάση Ζαλαβρά, που βρίσκεται στην Ολλανδία: "Συνεργάστηκα μαζί του στη Λάρισα, στην ΑΕΚ και στον Ατρόμητο. Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ συνεργάζεται άψογα με τον κ. Ζιώγα και ο Θανάσης αναλύει τα δεδομένα από τις μετρήσεις. Είναι καλός επιστήμονας, με αντικείμενο πάνω στο ποδόσφαιρο και στη φυσική κατάσταση. Ουσιαστικά είναι ο αναλυτής αυτών των δεδομένων που παίρνουμε από τον κ. Ζιώγα".
Για τον Σαλπιγγίδη: "Δεν μπορώ να πάρω θέση για την απόδοση του Σαλπιγγίδη τα προηγούμενα χρόνια. Τον έβλεπα μόνο ως αντίπαλο αλλά σε λίγα παιχνίδια, ενώ και τα παιχνίδια του ΠΑΟΚ που παρακολούθησα το προηγούμενο διάστημα, δεν ήταν πολλά. Άρα, θα είναι άδικο να τον κρίνω. Μιλάμε όμως για έναν ποδοσφαιριστή που έχει υψηλές ικανότητες. Είναι διαφορετικό πάντως να παίζεις με την Εθνική ομάδα σε παιχνίδια μεγάλων διοργανώσεων, μιας και η Εθνική δεν έχει την κατοχή της μπάλας και κυνηγάει το γκολ σε ανοιχτούς χώρους.
Στο 80% των παιχνιδιών που δίνει ο ΠΑΟΚ στο πρωτάθλημα, συμβαίνει το αντίθετο. Θεωρώ ότι σε αυτό που σχεδιάζουμε να χτίσουμε και με σωστή ανάπτυξη, ο Σαλπιγγίδης μπορεί να συμπεριφερθεί σωστά στις θέσεις των επιθετικών. Υπάρχει βέβαια το σημαντικό πρόβλημα με το συμβόλαιό του, το οποίο προβλέπει πολύ υψηλές αποδοχές για τα δεδομένα των ελληνικών ομάδων και της εποχής. Δείτε για παράδειγμα τι συμβαίνει στον Παναθηναϊκό με τους Μπουμσόνγκ, Κατσουράνη και Καραγκούνη. Όλες οι ομάδες είναι πλέον υποχρεωμένες να ζητήσουν από παίκτες μείωση αποδοχών. Έχουμε κάνει κουβέντα με τον Δημήτρη και περιμένουμε πάρα πολύ σύντομα να απαντήσει. Δεν θέλω αυτό να τον βαρύνει. Από όλους στην ομάδα θα έχει την στήριξή μας, προκειμένου και να είναι ευχαριστημένος και να ξεπεράσει τα όριά του. Αυτό θα το κάνουμε με όλους τους ποδοσφαιριστές. Είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε".
Για την ανταπόκριση των νεαρών ποδοσφαιριστών: "Έχω πει πολλές φορές για νεαρούς ποδοσφαιριστές πως "αυτοί δεν πρόκειται να παίξουν μπάλα με τίποτα". Μετά από δύο μέρες, αλλάζω άποψη. Πάνω στα νεύρα μου, λέω καμιά φορά ορισμένα πράγματα παραπάνω. Πλέον προσπαθώ να αντιδρώ πιο ψύχραιμα. Το κυρίαρχο στοιχείο είναι ότι υπάρχει ταλέντο σε αυτά τα παιδιά. Το βλέπουμε στις προπονήσεις. Έχουν το ταλέντο να αντεπεξέλθουν, να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες και να αποτελέσουν μέρος της ενδεκάδας".
Για την προσαρμογή τους: "Αυτό που θα πω δεν αφορά μόνο τους νέους. Δεν θεωρώ ποτέ πως σε μια ομάδα όλοι είναι ισάξιοι. Μπορεί μια ομάδα να έχει πολλούς καλούς παίκτες, αλλά όλοι να είναι ισάξιοι δεν συναντιέται πουθενά. Ούτε οι νεαροί μας παίκτες είναι ισάξιοι. Μπορεί οι περισσότεροι να είναι καλοί, αλλά ήδη υπάρχουν κάποιοι στο μυαλό μου που έχουν προτεραιότητα και μπορεί σύντομα να διεκδικήσουν θέση στην ομάδα. Σημασία για τον ΠΑΟΚ πάντως, δεν έχει σημασία ποιος είναι τώρα πιο έτοιμος. Σημασία έχει, ποιος θα μπει στην ομάδα. Για παράδειγμα, αν ο Παναγιωτούδης μπει αύριο και ο Πέλκας σε ένα χρόνο, δεν έχει μεγάλη σημασία. Το βασικό είναι να μην "χαθεί" κάποιος από αυτούς. Είτε κάποιος παίξει στα 19, είτε παίξει στα 20, ο ΠΑΟΚ θα βγει κερδισμένος".
Για τον Πέλκα: "Υπάρχουν στην ομάδα 10-12 νεαρά παιδιά. Δεν θέλω να μπούμε στην λογική να αναφερόμαστε σε έναν-έναν ξεχωριστά. Για τον Πέλκα που με ρωτήσατε, ας πούμε ότι έχει κάποια χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάς εύκολα στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Εγώ θέλω οι ποδοσφαιριστές που έχω στο μυαλό μου πως έχουν δυνατότητες, να τους βάλω από την αρχή στα δύσκολα. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι 17 ή 18 χρονών. Θέλω να αντέξουν στην πίεση, όπως γίνεται στο εξωτερικό. Πρέπει οι προπονητές να βρούμε τον τρόπο να στηρίξουμε ένα νέο παιδί, να μην πούμε στην πρώτη στραβή "βγες έξω".
Αυτή είναι η φιλοσοφία μου. Θα στηρίξω έναν ποδοσφαιριστή μέχρι να βγάλει στο γήπεδο αυτό που πρέπει, πάντα κοιτώντας το όφελος της ομάδας. Τον Σκόνδρα στον Ατρόμητο, τον έχρισα αρχηγό όταν ήταν 20 χρονών. Αυτός ανταποκρίθηκε και ήταν πραγματικός αρχηγός μέσα στο γήπεδο. Αυτό μπορεί να γίνει με τον Πέλκα, τον Παναγιωτούδη ή οποιοδήποτε άλλο παιδί. Ήταν επίσης δική μου απόφαση να του δώσω τη φανέλα με το νούμερο 10. Αν μου έλεγε βέβαια ο Πέλκας ή οποιοσδήποτε άλλος πως δεν το θέλει, δεν θα επέμενα. Το έχω κάνει και στις άλλες ομάδες που εργάστηκα. Για τον Πέλκα συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή είναι ο μοναδικός που μπορεί να παίξει στην κορυφή του ρόμβου και ήθελα να του δώσω λίγη περισσότερη πίεση".
Για τον Κατσικά και τη φανέλα με το 4: "Το 90 που είχε δεν μου καθόταν καλά (γέλια)".
Για τα ποδοσφαιρικά παπούτσια διαφόρων χρωμάτων: "Με ενοχλεί, αλλά είναι μια εξέλιξη αναπόφευκτη. Τι να κάνω. Για το ίδιο θέμα, έχω μαλώσει και με τους ίδιους τους γιους μου".
Για το ότι σε κάποια στιγμή είπε "όποιος δεν αντέχει μπορεί να φύγει": "Δεν θέλω κανέναν παίκτη στην ομάδα με το ζόρι. Ήθελα να τους το πω, γιατί όταν θα μπουν στο γραφείο μου ή όταν μπω στα αποδυτήρια, θα ακούσουν αυτό που πιστεύω. Αρκετές φορές έχω δυσαρεστήσει ορισμένους, αλλά κανένας δεν μπορεί να πει ότι ο  Δώνης με κοροϊδεύει. Είναι δεδομένα τα προβλήματα που έχουμε. Τα ξέρουμε όλοι. Όλοι θέλουμε να πληρωνόμαστε στην ώρα μας, αλλά έχουμε κάποια βασικά προβλήματα. Προσπαθούμε να κάνουμε ένα, δύο, τρία βασικά πράγματα.
Αν κάποιος δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτά και δεν μπορεί να αντέξει την κατάσταση, θα είμαι μαζί του. Θα πω ο ίδιος στον πρόεδρο να βρούμε έναν συμβιβαστικό τρόπο να αποχωρήσει. Πάντως, δεν πρέπει να αποκλείσουμε ότι θα προκύψουν προβλήματα στην πορεία της χρονιάς. Γι΄ αυτό θέλω να απαλλάξω τους αρχηγούς από αυτά τα θέματα. Είναι γελοία η ψηφοφορία μεταξύ των παικτών για την ανάδειξη των αρχηγών. Έχω ψηφίσει και εγώ, αλλά αυτά γίνονται μόνο στην Ελλάδα. Είναι γελοίο επίσης ένας παίκτης να πηγαίνει στον αρχηγό όταν δεν πληρώνεται. Γιατί; Δεν έχει υπογράψει ο ίδιος το συμβόλαιό του, δεν έχει ατζέντη; Τι δουλειά έχουν οι αρχηγοί. Εγώ θέλω οι αρχηγοί να είναι παράδειγμα για όλους. Για τον κόσμο, για την αντίπαλη ομάδα, για τους διαιτητές. Να υπερασπίζονται τα συμφέροντα της ομάδας και να τα προωθούν και όχι να εκπροσωπούν τους συμπαίκτες τους για οικονομικά θέματα".
Για τις δηλώσεις που έκανε για το θέμα Μπούντιμιρ: "Να σας πω τι παθαίνω. Πολλοί προσπαθούν να με συγκρατήσουν αλλά είναι λογικό να υπάρχουν αντιπαραθέσεις και αντιδράσεις. Ακόμα και αυτό, είναι υγεία. Αρκεί, κάποιος που έχει αντίθετη άποψη, να στοιχειοθετεί αυτά που λέει και όχι να αφορίζει. Υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί να έχω αντιδράσει και υπερβολικά. Υπάρχουν όμως άλλες που αν μπορούσα θα έσπαγα και κάποιο κεφάλι. Τι δουλειά έχει με το ποδόσφαιρο να σου βρίζουν τα παιδιά; Για τον Μπούντιμιρ τώρα…Δεν έχω κανένα πρόβλημα με έναν παίκτη, να μιλάμε μαζί του και να πάει σε άλλη ομάδα.
Όπως έγινε με τον Ζέμαν. Με τον Μπουντιμίρ όμως είναι διαφορετικό. Μου έκαναν εντύπωση κάποιες δηλώσεις ενός ανθρώπου του ΑΠΟΕΛ. Όταν δεν ξέρεις μια κατάσταση, δεν μπορείς να εκφέρεις άποψη. Μετά από επαφές που είχαμε με τον Μπούντιμιρ, μας απάντησε θετικά και μας έδωσε τον λόγο του. Ήμασταν ήρεμοι. Ξαφνικά, για δύο ημέρες εξαφανίζεται. Αναγκάζομαι να του στείλω μήνυμα και μου λέει ότι ο μάνατζέρ μου δεν με αφήνει να σου απαντήσω. Του λέω αν ο μάνατζέρ σου είναι …, είσαι και εσύ; Αν με έπαιρνε τηλέφωνο και μου έλεγε πως την τελευταία στιγμή προέκυψε ο ΑΠΟΕΛ και μου δίνει περισσότερα χρήματα και αθετώ τον λόγο μου, δεν θα με πείραζε. Με πειράζει όμως το κρύψιμο και η κοροϊδία. Για μένα αυτό είναι απατεωνιά".
Για τις αντιδράσεις που πιστεύει πως θα έχει ως προπονητής του ΠΑΟΚ: "Δεν μπορώ να απαντήσω τώρα. Γενικά πάντως, δεν μπορώ να είμαι ήσυχος. Καμιά φορά προκαλώ τεχνητά μια ένταση για να προσθέσω πίεση στους ίδιους τους ποδοσφαιριστές μου. Σαν άνθρωπος είμαι ζωηρός, δεν μπορώ να κάτσω στον πάγκο, ακόμα και όταν θέλω να ηρεμήσω. Σε ότι αφορά τη στάση μου απέναντι στους διαιτητές, ο τελευταίος χρόνος μπορεί να ήταν και ο καλύτερός μου. Ήταν λίγες οι στιγμές έντασης. Φυσικά, δεν θα μπω ποτέ σε αντιπαράθεση με τον κόσμο μας. Δεν το κάνω άλλωστε σχεδόν ποτέ. Μία φορά μόνο στη Λάρισα, μία με τον Δημητριάδη και μια στο γήπεδο του Εργοτέλη, όπου κάποιοι τύποι έβριζαν την οικογένειά μου. Δεν έβρισα αυτούς, έβρισα τους αστυνομικούς που ήταν εκεί, τους κοιτούσαν και δεν έκαναν τίποτα".
Για το πρώτο παιχνίδι της νέας σεζόν: "Αν μου λέγατε να βάλω προτεραιότητες και δεν υπήρχαν οικονομικά προβλήματα, θα έβαζα προτεραιότητα το πρωτάθλημα. Θεωρώ πως η Ευρώπη δίνει πρεστίζ σε μια ομάδα, αλλά ο ΠΑΟΚ έχει ανάγκη να πάει ψηλά στο ελληνικό πρωτάθλημα. Τώρα όμως κοιτάμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα όσο το δυνατόν καλύτερη για να προκριθεί στους ομίλους. Άρα, όλος ο προγραμματισμός είναι πάνω στη βάση να παρουσιαστεί η ομάδα καλά στο πρώτο επίσημο παιχνίδι, χωρίς να μπούμε στη διαδικασία να χαρακτηρίζουμε καταστροφή το ενδεχόμενο να μην τα καταφέρουμε. Φυσικά και θέλουμε να πάμε ψηλά και στην Ευρώπη, να μπούμε στους ομίλους για να δώσουμε και οικονομική ανάσα στην ομάδα. Προσωπικά δεν θεωρώ ούτε το κύπελλο κάτι ιδιαίτερο για μια ομάδα όπως ο ΠΑΟΚ. Για την Λάρισα και τον Ατρόμητο, είναι μεγάλη ιστορία. Για τον ΠΑΟΚ, όχι…".
Για τα οικονομικά προβλήματα: "Έχω βιώσει τέτοιες καταστάσεις και η επιτυχία του τιμ μου ήταν πως αυτά δεν βγήκαν προς τα έξω. Και στα Λάρισα υπήρχαν οικονομικά προβλήματα. Όχι όπως αυτά που αντιμετωπίζει τώρα η Λάρισα, αλλά και πάλι οι παίκτες ήταν αρκετό διάστημα απλήρωτοι. Καταφέραμε όμως να μην παρεκκλίνουμε από τον στόχο μας, παρότι δεν ήταν εύκολο. Το ίδιο θα προσπαθήσουμε να κάνουμε και τώρα, εφόσον χρειαστεί. Το συζητήσαμε το θέμα και με τον πρόεδρο και το είπα ανοιχτά στους παίκτες, πως προσπαθούμε για το καλό όλων μας. Πήραμε σημαντικές αποφάσεις, όπως να μειωθεί το μπάτζετ κατά 50% και να προωθήσουμε νεαρούς παίκτες στην ομάδα. Ο ΠΑΟΚ πρέπει να μπει σε νέα τροχιά και σε νέες βάσεις. Όταν οι παίκτες αντιλαμβάνονται ότι όντως γίνονται βήματα προς το καλύτερο και πως βρίσκονται σε μια μεγάλη ομάδα, τότε αναγνωρίζουν αυτή την προσπάθεια".
Για το αγωνιστικό προφίλ που θέλει να περάσει στον ΠΑΟΚ: "Δεν έχουμε καταφέρει μέχρι στιγμής κάτι ιδιαίτερο. Απλώς βλέπουμε τα πρώτα δείγματα του παιχνιδιού μας. Η χρονική οριοθέτηση, είναι πάντα ένα πρόβλημα γιατί μπορείς να εκτεθείς. Το ότι προχωράμε όμως γρήγορα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, το βλέπω. Σε ότι αφορά το ποιον ΠΑΟΚ οραματίζομαι, στο ποδόσφαιρο είναι υποκειμενικό το τι είναι όμορφο και τι ποδόσφαιρο αρέσει στον καθένα. Για παράδειγμα, η Τσέλσι κατέκτησε το Τσάμπιονς Λιγκ με ένα ποδόσφαιρο καθαρά αντιαισθητικό αλλά άκρως αποτελεσματικό. Θέλω όλους τους παίκτες να μπορούν να συμμετέχουν στην ανάπτυξη της ομάδας. Να υπάρχει συνεχής κίνηση και να υπάρχουν συνεχώς στηρίγματα όταν έχουμε την μπάλα. Όταν από την άλλη χάνεται η μπάλα, να ξέρει η ομάδα να λειτουργεί ανάλογα. Ο τρόπος παιχνιδιού εξαρτάται βέβαια και από τον αντίπαλο. Να είμαστε και ρεαλιστές. Δεν θα παίζουμε με τον ίδιο τρόπο ό,τι και να γίνει. Θα πρέπει να δούμε ποιος τρόπος θα είναι πιο αποτελεσματικός, χωρίς να διαλύσουμε αυτό που φτιάχνουμε τώρα".
Για το μήνυμα που θέλει να στείλει στον κόσμο: "Ο κόσμος του ΠΑΟΚ έχει αποδείξει πως προσπαθεί με κάθε τρόπο να στηρίξει την ομάδα. Δεν το λέω για να πάρω τον κόσμο με το μέρος μου. Είναι η αλήθεια. Με τις οικονομικές συγκυρίες που υπάρχουν στη χώρα μας, για πολλούς ανθρώπους το ποδόσφαιρο δεν είναι πια προτεραιότητα. Η κατάσταση στην ομάδα είναι δύσκολη. Όταν ο κόσμος βλέπει να φεύγουν ποιοτικοί ποδοσφαιριστές, πάντα υπάρχει απογοήτευση. Άλλωστε, είναι γνώρισμα του Έλληνα η υπερβολή. Επειδή δείχνουμε ένα καλό πρόσωπο στην προετοιμασία, δεν χρειάζεται να υπάρχει ενθουσιασμός και να λέμε πως μπορούμε να τους διαλύσουμε όλους. Ούτε όμως στα άσχημα αποτελέσματα πρέπει να υπάρχει μεγάλη απογοήτευση. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Παρότι έχουμε προβλήματα και παρότι δεν υπάρχουν χρήματα για ακριβές μεταγραφές, αυτό το περιβάλλον που υπάρχει έως τώρα αποπνέει υγεία. Υπάρχει δέσιμο μεταξύ των ποδοσφαιριστών και σε βάθος χρόνου πιστεύω θα υπάρξουν μεγάλα ποσοστά επιτυχίας για να πετύχουμε σπουδαία πράγματα".
Για τον κύκλο που έκλεισε και αυτόν που πάει να ανοίξει: "Σε όλες τις ομάδες, κλείνει ένας κύκλος και ανοίγει ένας άλλος. Μπορεί ένας κύκλος να ανοίξει ακόμα και με τους ίδιους ποδοσφαιριστές. Μπορεί η ομάδα του ΠΑΟΚ της τελευταίας πενταετίας να έκλεισε τον κύκλο της και να έχουν αποχωρήσει κάποιοι ποδοσφαιριστές, όμως ανοίγει ένας νέος κύκλος, με νέο προπονητή και νέο τρόπο προσέγγισης. Ο κόσμος, είναι αυτός που θα πληρώσει εισιτήριο. Το ποδόσφαιρο εξακολουθεί να είναι θέαμα και πιστεύω ότι οι φίλαθλοι που πάνε στο γήπεδο δεν θέλουν μόνο να δουν την ομάδα τους να κερδίζει, αλλά να δουν θέαμα και να δουν προσπάθεια. Όταν μια ομάδα προσπαθεί, ο κόσμος θα το αντιληφθεί".
Για το αγγλικό ποδόσφαιρο: "Μου αρέσει ο σεβασμός των άλλων για το ποδόσφαιρο. Γι΄ αυτό είναι πρότυπό μου. Έχω γνωρίσει αρκετούς προπονητές, δεν μπορώ να πω όμως ότι έχω επηρεαστεί από το στυλ του αγγλικού ποδοσφαίρου. Μου αρέσει όμως ο τρόπος συμπεριφοράς τους. Πολλοί εξ αυτών μάλιστα, ήταν αρκετά χαλαροί στη δουλειά τους. Να πω όμως το εξής. Στην Ελλάδα μπερδεύουμε την πειθαρχία με τον φόβο. Δεν είναι έτσι. Αυτό δεν σημαίνει ότι όταν πρέπει να φωνάξω, δεν θα το κάνω ή ότι δεν θα τιμωρήσω έναν ποδοσφαιριστή. Άλλο η πειθαρχία και άλλο η δικαιοσύνη. Τι είναι δικαιοσύνη; Αν κάποιος αργήσει, πρόστιμο, Αν βρίσει ή αντιδράσει άσχημα στον προπονητή, πρόστιμο. Όποιος και αν είναι αυτός. Ο κάθε παίκτης βέβαια είναι διαφορετικός. Σε κάποιον θα χρειαστεί να βρίσεις και σε κάποιον άλλο να είσαι ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου".
Για το αν θα μπορούσε να προπονεί τους γιους του: "Όταν βλέπεις κάτι σαν προπονητής, θα πρέπει να το κρίνεις και σαν προπονητής. Αν έβλεπα πως ένας από τους δύο γιους μου δεν έχει να στοιχεία για να πετύχει κάτι καλό στο ποδόσφαιρο, θα το έλεγα. Όσο σκληρό και αν ήταν".
Για την οικογένειά του και το γεγονός ότι αναγκάζεται να χωριστεί: "Δεν μπορούσα να το προβλέψω όταν συμφωνούσα με τον ΠΑΟΚ. Ήξερα πως ο Χρήστος είχε πρόταση από τον Παναθηναϊκό και ήξερα πως για τον Τάσο ενδιαφέρεται η Γιουβέντους. Δεν ήξερα όμως τι θα γίνει. Δεν μπορείς να σκέφτεται έτσι όταν κάτι αφορά την καριέρα σου. Βλέπεις ποιο είναι καλύτερο και το ακολουθείς. Το αντιμετωπίζω όπως θα το αντιμετώπιζα αν ένας από τους δύο αναγκαζόταν να πάει σε κάποια πόλη για σπουδές. Όλα γίνονται πάντως για καλό. Ήδη ο μεγάλος είναι επαγγελματίας στον Παναθηναϊκό και παίζει στα μέχρι τώρα φιλικά, ενώ ο μικρός βρίσκεται στο στάδιο της μετακόμισης".
Για το αν ήθελε κάποιο από τα παιδιά του να τον μοιάσει ποδοσφαιρικά: "Ο μεγάλος είναι κεντρικός χαφ, συνεπώς δεν γίνεται. Ο μικρός παίζει στην ίδια θέση που έπαιζα και εγώ και έχει και μεγαλύτερη ευχέρεια στο σκοράρισμα, ενώ χρησιμοποιεί και τα δυο του πόδια. Μου άρεσε πάντως η απάντηση που έδωσε πριν από λίγο καιρό σε μια παρόμοια ερώτηση. Είπε πως "μπορεί να κουβαλάω το όνομά του πατέρα μου, αλλά μου αρέσει και μένα το ποδόσφαιρο".
Για την προπονητική: "Όταν ο Γεωργιάδης και εγώ μπαίναμε στα αποδυτήρια με ροζ εφημερίδες, τις οικονομικές δηλαδή, οι άλλοι μας κορόιδευαν. Ξαφνικά, βρεθήκαμε και οι δύο στον ΠΑΟΚ, από διαφορετικά πόστα βέβαια. Το σκεφτόμουν από μικρός. Ήμουν οργανωτικός σε ό,τι και αν έκανα. Το μικρόβιο βέβαια μου μπήκε στην Αγγλία. Είπα στον εαυτό μου; Γιατί να μην μπορώ και εγώ να το κάνω στην Ελλάδα, με την ίδια οργάνωση και την ίδια μεθοδικότητα; Με αυτό το πλάνο, ανεβάσαμε τον Ηλυσιακό από την Δ' Εθνική στη Β' και θα βρισκόμασταν και στην Α' εφόσον δεν έφευγα".
Για τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες ομάδες: "Αυτό που θα ήθελε κάθε άνθρωπος του ποδοσφαίρου, είναι να υπάρχει υγεία σε κάθε ομάδα για να εφαρμόσει το πλάνο που θέλει. Θα ήταν καλύτερο και για το πρεστίζ του ελληνικού ποδοσφαίρου. Η ΑΕΚ και ο Άρης αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Ουσιαστικά, έχουν απομείνει ο Ολυμπιακός, ο ΠΑΟΚ και ο Παναθηναϊκός, από τις ομάδες που τα τελευταία χρόνια βρίσκονται παραδοσιακά ψηλά. Υπάρχουν βέβαια και ομάδες που αναδεικνύονται τα τελευταία χρόνια από αυτή την κατάσταση, όπως η Σκόντα Ξάνθη, ο Ατρόμητος ή ο Αστέρας Τρίπολης".
Για την οργάνωση στο ελληνικό ποδόσφαιρο: "Δεν μπορώ ακόμα να καταλάβω γιατί στην Ελλάδα δεν υπάρχει οργανόγραμμα. Έχω ρωτήσει το συγκεκριμένο και στον πρόεδρο της ομοσπονδίας, τον οποίο τυγχάνει να ξέρω καλά. Γιατί γίνονται στο ελληνικό ποδόσφαιρο αυτά που γίνονται; Έχω καταλήξει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι παράγοντες που διοικούν τις ομάδες και ειδικά τις μεγάλες. Όλοι κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Μιλάνε για το καλό του ποδοσφαίρου και το μόνο που τους νοιάζει είναι η ομάδα τους. Και δυστυχώς, οι αρχές συμβιβάζονται και δεν μπορούν να τους πάνε κόντρα".
Για το αν υπάρχει συναίσθημα στη δουλειά του: "Πέρα από ότι κάνω επαγγελματικά τη δουλειά μου, δεν μπορώ να μην είμαι συναισθηματικός με τους ανθρώπους που δουλεύω. Αν δεν υπάρχει συναίσθημα μεταξύ τεχνικής ηγεσίας, παικτών και διοίκησης, οι πιθανότητες επιτυχίας είναι περιορισμένες. Το πρώτο βήμα είναι να αντιλαμβάνεσαι από το ξενοδοχείο μέχρι την προπόνηση, ότι υπάρχει διάθεση. Το καταλαβαίνεις στα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών. Σιγά-σιγά, αρχίζει να υπάρχει ένα δέσιμο με αυτό που γίνεται. Και 1% να δεθούν αρχικά με τον προπονητή τους, αυτό είναι επιτυχία, είναι το πρώτο βήμα. Βέβαια, ο κάθε αθλητής ενδιαφέρεται πρώτα για την προσωπική του επιτυχία και μετά γι΄ αυτή της ομάδας. Αυτό είναι δεδομένο. Πρέπει όμως να καταφέρουμε να νοιάζονται όλοι για την ομάδα".
Για το βασικό του στόχο με τον ΠΑΟΚ: "Βασικός στόχος ολόκληρου του τιμ είναι να μείνει πολλά χρόνια στον ΠΑΟΚ".
Aναδημοσίευση από contra.gr